« Back

Tajomstvo Panny Márie.

Tajomstvo Panny Márie.

 

 Mária a Kristus, dve najväčšie osobnosti ľudských dejín, ktoré vyšli z izraelského národa,

 národa Bohom vyvoleného..

Mária...tá, z ktorej sa narodil Ježiš. Teológia nám prestavuje Máriu ako stvorenie celkom jedinečné,

ako takú, ktorá sa líši od všetkých ostatných stvorení, a to od prvého až do posledného okamihu

 svojho života.

Mária a Ježiš- nerozlučne zviazaní rukou Božou.. stoja v centre storočí. Sú závesmi, okolo ktorých sa

 krúti celá história so všetkými svojimi príbehmi. Kristus je prvý, a hneď za ním- Panna Mária.

Aj ona, ako Kristus, uzrela svetlo sveta v jednej z najmenších a najopovrhovanejších miest

 na zemskom povrchu

. Aj ona, ako Kristus, prežila veľkú časť svojho  pozemského života v skrytosti a tieni.

Aj ona, ako Kristus, stala „terčom protirečenia“, a ním ešte aj je.

 Ale aj ona, ako Kristus, bola vyvedená z tieňa  a vyvýšená ponad celú zem.

 Aj ona, ako Kristus, zaplavila svojím svetlom celú zem, takže niet na nej miesta,

 ktoré by nebolo počulo jej meno.

 Aj ona, ako Kristus, zvíťazila a ešte víťazí nad všetkými silami, ktoré sa sprisahávajú proti nej,

 pritiahla si a ešte stále priťahuje k sebe a k svojmu srdcu „ všetko“,  lebo všetky pokolenia,

vo všetkých storočiach- ako to jasne ona sama predpovedala- nazývajú ju „ blahoslavenou“.

 Pravda, dobro a krásno boli a budú navždy v jej kráľovských službách.

Vo svojom  poslaní  Mária je žiarivý bod, v ktorom sa stretá Boh a človek:

 Boh, ktorému sa stala Matkou,

 človek, ktorému sa stala  Prostredníčkou.

Všetky stvorenia sú počaté vo vine, sú bez milosti Božej.

Mária naproti tomu je nepoškvrnene počatá, je plná milosti a dcéra Božieho milovania,

 ktoré vždy nachádzalo v nej zaľúbenie a chránilo ju pred  vinou.

 Jej telo bývalo vždy poslušným nástrojom duše pri všetkých jej vzostupoch

 a pozdvihnutiach k tomu, čo bolo pekné a dobré, k Bohu.

 Bola celkom vyrovnaná, žiarivá a spokojná, tak vo vnútri ako i navonok.

Spojenie Márie s Bohom, spojenie jej mysle a srdca bolo nielen trvalé,

ale vzrastajúcim utužovaním ešte poháňané  až k Bohu.

 V ňom sa strácala asi tak, ako sa stráca kameň v mori, keď sa do neho ponorí.

 Jej život bol stálou oslavou Boha.

Jadrom  mariánskej úcty je skutočnosť, že otvára cestu k absolútnej dôvere voči Synovi.

Na svadbe v Káne povedala: „ Urobte všetko, čo vám povie“ /Ján 2, 5 /

A Ježiš nám dáva úplne všetko: svoju slávu, moc, telo, krv, svoj život, svojho Ducha

i svoju matku Máriu.

Comments
sign-in-to-add-comment
Ave Mária... Amen. Aleluja! emoticon
Posted on 4/23/13 3:31 PM.
Neviem aké náboženstvo si práve založila. Mária sa nestala Bohu matkou! Toto pochybujem, že je rímsko-katolicizmus. Podľa verných katolíkov Mária nie je prostrednikom k ničomu. Ctíme si ju, neuctievame ako Boha, ba vyššiu ako Boha. Toto je to iné evanjelium, ktoré sa spomína v Galaťanoch.
Posted on 4/23/13 8:45 PM.
„Božia Matka“ je najstarší a najdôležitejší dogmatický titul Panny Márie. Predstavuje základ jej celej veľkosti. Skrze neho je Mária v kresťanstve nielen predmetom úcty, ale aj teológie; je súčasťou tej časti, ktorej témou je Boh, pretože Boh je priamo spojený s božským materstvom Márie. Ide aj o ekumenický titul, ktorý existuje, je bez rozdielu súčasťou všetkých kresťanských vyznaní a je nimi prijatý.
Pri ekumenickom koncile v Efeze v roku 431 sa definovalo božské materstvo Márie a titul „Theotokos“, Božia Matka.
Posted on 4/24/13 8:50 PM in reply to Jakub Ferenčík.
Nech nás vedie a ochraňuje Božia Matka Mária! Nežijem pre plusky ale žijem v Bohu a s jeho Matkou sa Bohu klaniam! Možno si niekedy konečne uvedomíme, že nevedomosť neospravedlňuje a ak niekto nevie, kto je tá žena, ktorú si ctí sám Boh, nemusí sa unúvať ani s mínuskami ani s komentármi, lebo iba ukážu jeho nahotu a nevedomosť.
Posted on 4/25/13 10:26 AM in reply to Mária Künzl.
Výnimočnosť Panny Márie bola teológmi, pápežmi a svätými zdôrazňovaná už od čias ranného kresťanstva. Podľa svätého Bernarda z Clairvaux (1090 – 1153): „Mária je bránou do neba, pretože nikto nemôže vstúpiť do svätého kráľovstva bez toho, aby tam neprešiel skrze ňu.” Svätý Bonaventura (1221 – 1274) zase napísal: „Ako mesiac, ktorý stojí medzi slnkom a zemou odovzdáva zemi to, čo dostal od slnka, tak Mária leje na nás, ktorí sme na zemi, nebeskú milosť, ktorú dostala od slnka Božej spravodlivosti.”
V Novom zákone sa tento titul nevyskytuje. V cirkvi sa začína používať od 3. storočia. Už sv. Gregor Naziánsky († 390) v ňom vidí skúšobný kameň kresťanskej viery: „Kto neprijme svätú Máriu za Božiu rodičku, je odlúčený od Boha”. V roku 428 proti pojmu Bohorodička (po grécky Θεοτόκος - Theotokos) vystúpil Nestorius, patriarcha Konštantínopola. Nešlo pritom vlastne o Máriu, ale o Krista. Nestórius a jeho stúpenci tvrdili, že Máriu nemožno nazývať Božou Matkou... Ako v tej dobe, tak aj dnes mnohí odmietajú Matku Božiu a tak sa vzdávajú mnohých milostí, ktoré boli dané BOHOM tejto žene... Nechcem sa opakovať, len ľudská úbohosť a hlúposť dokáže odmietať také dary...
Posted on 4/25/13 10:32 AM.
Mária, ďakujem za doplnenie Vašich znalosti o výnimočnosti Panny Márie, podložené učením rímokat. cirkvi.
Posted on 4/25/13 1:47 PM in reply to Mária Künzl.
Jakub,ako zdroj môjho blogu som čerpala z literatúry, ktorá má IMPRIMATUR
v blahej pamäti Mons. ThDr. Františka Tondru, spišského biskupa.
K otázke Panny Márie ako našej Prostredníčky Vám odporúčam útlu knižočku od Karla Rahnera: Mária, Matka Pána. Tu nájdete teologické odpovede na učenie viery o Márii. Okrem iného aj Nepoškvrnené počatie, Mária, Matka Božia, Mária, Panna, Mária, bezhriešna, Mária, vzatá do neba, Mária, Prostredníčka milosti.
Pripomínam krásnu modlitbu k Panne Márii: Zdravas Mária, milosti plná,Pán s tebou, požehnaná si medzi ženami a požehnaný je plod tvojho života. Pani naša, Prostredníčka naša, Orodovníčka naša, so svojim Synom nás zmier a ukáž nám teraz i po tomto živote požehnaný plod svojho života,Pros za nás hriešnikov teraz i v hodine našej smrti. Amen.
Myslím si, že toto spoločenstvo má slúžiť na to, aby sme sa v rozdielnosti každého jedného z nás navzájom posilňovali vo viere. To od nás žiada sám Kristus.
Posted on 4/25/13 2:26 PM in reply to Jakub Ferenčík.
Pod Twoją obronę uciekamy się święta Boża Rodzicielko,
naszymi prośbami racz nie gardzić w potrzebach naszych,
ale od wszelakich złych przygód racz nas zawsze wybawiać,
Panno chwalebna i błogosławiona.
O Pani nasza, Orędowniczko nasza,
Pośredniczko nasza, Pocieszycielko nasza.
Z Synem swoim nas pojednaj,
Synowi swojemu nas polecaj,
swojemu Synowi nas oddawaj.
Amen.

Ospravedlňujem sa za modlitbu Pod Tvoju ochranu sa utiekame v poľskom jazyku.
Takto sa v Poľsku modlia dodnes, tak sa modlil bl. Ján Pavol II.
Ja osobne ju mám veľmi rada.
Posted on 4/25/13 3:34 PM in reply to Anna Högerová.
Pekné,vďakaemoticon V Rádiu Mária sa modlia niekedy v rôznych jazykoch, lebo rádio je v rôznych štátoch a krajinách. Tiež sa mi páčia modlitby v iných jazykochemoticon
Posted on 4/26/13 3:18 PM in reply to Anna Högerová.

whole-profile
Cesta, Pravda, Život

Anna belongs-to:

Friends

Štefan Hrbček
Jozef Greš
Eva Golianová
Stanislav Košč
Martin Majda
Mária Hudáková
Stefan Patrik Kovac
S. Františka Čačková OSF
October 13
Anna Högerová wrote a new blog entry, Rok milosrdenstva a SDM mládeže v Krakove.
12:58 PM
August 9
Anna Högerová updated a blog entry, Sv. Edita Steinová a my..
1:44 PM
Anna Högerová updated a blog entry, Sv. Edita Steinová a my..
1:44 PM
Anna Högerová wrote a new blog entry, Sv. Edita Steinová a my..
1:43 PM
July 10
Anna Högerová updated a blog entry, Aj ty môžeš vytvoriť obraz "Ježišu, dôverujem ti!".
8:34 PM
Anna Högerová wrote a new blog entry, Aj ty môžeš vytvoriť obraz "Ježišu, dôverujem ti!".
8:33 PM
June 20
9:21 PM
May 13
Anna Högerová wrote a new blog entry, Zázrak druhých Turíc..
11:58 AM
March 29
Anna Högerová commented on Anna Högerová's blog entry, Dozrel do neba, ďalší mučeník pre vieru v Krista. ....
4:09 PM
Anna Högerová updated a blog entry, Spomíname- 11. výročie smrti sv. Jána Pavla II..
4:05 PM
Subscribe to Anna Högerová's activities. (Opens New Window)