« Back

Ružence, šálky, náramky - spomienky na SDM

Ružence, šálky, náramky - spomienky na SDM

Tričká, ružence, šnúrky, šálky, náramky - sú v ponuke oficiálnych minispomienok na SDM. Ich predaj stále narastá. Kupujú ich cudzinci, dokonca aj tí z najodľahlejších kútov sveta, ako sú Šalamúnove ostrovy či Brunej. Objednávky prichádzajú od tých, ktorí prídu na SDM, aj od tých, ktorí do Krakova nebudú môcť prísť.

Spočiatku bolo možné si takýto tovar zakúpiť len prostredníctvom internetového obchodu, dnes je už možné si ho kúpiť aj v kníhkupectvách arcidiecézy či na pobočkách pošty. Ako informuje manažérka obchodu SDM, Agata Olejarz-Białko, do distribúcie pamiatok na SDM sa zapájajú ďalšie a ďalšie subjekty. Čoskoro ich bude možné kúpiť aj na čerpacích staniciach Orlen.

Celá ponuka predmetov, ktoré sa spájajú s júlovou udalosťou, sa nachádza na stránke shopkrakow2016.com. „Ponuka je bohatá, myslím, že si tu každý nájde niečo pre seba. Sú tam tričká, šnúrky, šálky, náramky,“ ponúka manažérka obchodu SDM, Agata Olejarz-Białko.

Oficiálny internetový obchod shopkrakow2016.com aj kníhkupectvá arcidiecézy na uliciach Straszewskiego a Wiślnej zabezpečuje Vydavateľstvo sv. Stanislava. Predaj stále rastie. „Stálym hitom sú tričká, v zimnej sezóne to boli mikiny a bundy; dobre sa predávajú aj drobnosti, ako perá, šnúrky, ružence,“ opisuje manažérka.

Úspechu sa teší každá drobnosť, ktorá sa v predaji objavila. Ak niečo nebude k dispozícii a bude o to záujem, obchodníci SDM objednajú u producentov ďalší sortiment. 

Značnú časť klientely tvoria cudzinci, medzi nimi aj mnohí z najodľahlejších častí sveta, ako sú Šalamúnove ostrovy či Brunej. Objednávky prichádzajú od tých, ktorí prídu na SDM, aj od tých, ktorí do Krakova nebudú môcť prísť z rôznych dôvodov, no chceli by práve prostredníctvom týchto drobností prežiť stretnutie s pápežom Františkom. 

Organizátori SDM, ako aj predajcovia suvenírov, nechcú hovoriť o finančných ziskoch, ktoré by mohol predaj týchto predmetov priniesť.

Tlačový hovorca júlového stretnutia, otec Adam Parszywka, zdôrazňuje, že tieto predmety pripomínajú júlové stretnutie a nesú v sebe emocionálny náboj. Príjem z nich, podľa názoru hovorcu SDM, nebude vysoký (keď vezmeme do úvahy náklady na produkciu a distribúciu), no pomôže pri organizácii SDM.  

Pamiatky sú stálou súčasťou SDM. „V podstate boli súčasťou doposiaľ všetkých SDM, na ktoré si spomínam. Mám pocit, že na každých SDM pribúdajú nové a nové nápadité predmety,“ povedal hovorca SDM.

Ako dodáva, úmyslom organizátorov bolo, aby suveníry nejako súviseli s Božím milosrdenstvom, hlavnou témou SDM. Preto sú producentmi suvenírov nielen veľké manufaktúry, ale tiež menšie, ktoré sa zapájajú do pomoci ľuďom, ktorí to potrebujú, napr. zdravotne postihnutým. K výrobe týchto predmetov sa prihlásili aj rehoľné spoločenstvá.

„Takéto iniciatívy mňa osobne tešia najviac, pretože je v nich istý náboj lásky a odkaz milosrdenstva; nakoľko pomáhajú iným k lepšiemu životu,“ komentuje otec Parszywka.

Ponúkané suveníry pri príležitosti XXXI. SDM sú oficiálne výrobkami pochádzajúcimi z Poľska. Organizátori SDM sú pripravení na to, že čoskoro sa na trhu objavia aj neoficiálne suveníry. 

Záujem o využitie loga SDM pre komerčné účely zo strany podnikateľov je nesmierne veľký. Každý deň dostávajú organizátori ďalšie a ďalšie žiadosti o možnosť ozdobiť svoje produkty logom SDM. Uchádzajúci sa podnikateľ musí predstaviť projekt produktu, ktorý je potom individuálne hodnotený z hľadiska správnosti jeho použitia a toho, či korešponduje s udalosťou náboženského charakteru.  

Organizačný výbor nezverejňuje, koľko firiem už má právo používať logo SDM.

Zdroj: Pope2016.com
Preložila: Tatiana Janočková
Snímka: Flickr.com/krakow2016 Paulina Krzyżak